Zoals elk jaar, lanceren wij onze tweejaarlijkse actie “CMR’s”, zodat u uw CMR-vrachtbrieven en andere kleine benodigdheden aan een voordelige prijs kunt bestellen.
UPTR HEEFT HET GENOEGEN U UIT TE NODIGEN VOOR BEST OF WALLONIA!
Zoals u wellicht weet, ontvangt Namen op 28 mei het evenement Best of Wallonia (www.bestofwallonia.be).
Zowat elke transporteur zet het vinden van een goede medewerker bovenaan op het lijstje met problemen voor zijn bedrijf. En naast die zoektocht mag je meteen het behoud van je personeel plaatsen. Alleen al ervoor zorgen dat een kandidaat het juiste rijbewijs of vakbekwaamheid haalt én houdt, dat is een hele uitdaging, die ook flink geld kost.
1,6 miljard euro op 12 jaar: dat is de schatting van Viapass van de kost van het eerste ‘interoperabele’ Europese systeem voor kilometerheffing door middel van OBU’s…
De laatste maanden heeft de ‘Mobility Package’ weer veel van zich laten horen… Maar zoals de politieke leuze luidt: “Zolang er geen akkoord is over alles, is er geen akkoord over iets”. Op heden weten de transporteurs dus nog altijd niet wat hen te wachten staat. Hoe moeten zij zich in deze omstandigheden voorbereiden op de economische toekomst van hun onderneming?
Nadat de vakbonden op het paritair comité van 21 februari 2019 een exuberante eis voor aanpassing van de lonen op tafel hebben gelegd ontvingen wij vandaag van BTB-ABVV een “stakingsaanzegging voor onbepaalde duur”.
ACTIRIS, het Sociaal Fonds Transport en Logistiek en IRISTL zetten zich samen in voor u.
N.B.F.B.V. Deze afkorting doet allicht geen belletje rinkelen voor vervoerders jonger dan zestig jaar. En toch is het jarenlang de Belgische nationale federatie van alle wegtransporteurs geweest, 'hun' federatie dus. De N.B.F.B.V. was inderdaad een confederatie die de verschillende regionale organisaties overkoepelde, waaronder de UPTR (Luik), de UPTR (Luxemburg), de Unie van Henegouwen, de UB (Brabant), de SAV (Oost-Vlaanderen en West-Vlaanderen, sedert 2010 TLV), SAVA (Antwerpen), VVL (Limburg), UPTRI (internationale vervoerders) ...
De jaarlijkse studie inzake de financiële gezondheid van transportondernemingen, uitgevoerd door het audit- en expertisebureau BDO, heeft voor het jaar 2017 reeds een verslechterde liquiditeit en rentabiliteit aangetoond. Eén van de voornaamste oorzaken hiervoor is de consistente stijging van de dieselprijs aan de pomp.
In aanvulling op onze flash Nr. 73 van 20 december 2018 willen wij u informeren dat Toll Collect ons het volgende heeft laten weten: Sinds 1 januari 2019 zijn nieuwe tarieven voor de kilometerheffing op zware voertuigen in voege. Onder andere het gewicht van het voertuig speelt nu een rol in de berekening van het tarief.