Op 31 mei 2017 presenteerde de Europese Commissie haar ‘Road Package’ voor de transportsector. Vrijwel elke beroepsorganisatie en vakorganisatie in elk land van de EU heeft uitgebreide kritiek geuit op deze voorstellen.
In juli 2016 heeft de Europese Commissie de hoogste boete ooit (€2.93 miljard) opgelegd aan MAN, Iveco, Volvo/Renault, DAF en Daimler (Mercedes-Benz).
UPTR maakt zich grote zorgen over de forse stijging van de dieselprijs. Meer bepaald over de impact hiervan op de liquiditeit en de rentabiliteit van de transportondernemingen.
De Duitse federale overheid heeft besloten om vanaf 1 juli 2018 hun tolheffing uit te breiden tot alle ‘Bundesstrassen’ op het Duitse grondgebied. Vanaf die datum zal het Duitse tolnetwerk verruimen van 15.000 km tot 40.000 km.
De Vlaamse overheid wil een antwoord bieden op de steeds stijgende vraag naar transport.
Op vrijdag 25 mei 2018 zal de befaamde Europese Verordening ‘GDPR’ in werking treden. Deze Verordening betreft het beheer en de bescherming van de persoonlijke gegevens van Europese burgers.
Zoals elk jaar rond deze periode lanceren wij onze actie “CMR’s”. Dit laat u toe, vóór de jaarlijkse vakantie periode, uw CMR’s en andere kleine benodigdheden te bestellen aan een voordelige prijs. Aarzel niet uw bestelling te plaatsen tijdens deze 15-daagse actie.
Het sociaal recht is continue in ontwikkeling. De veelvuldige ontwikkelingen in de sociale regelgeving hebben tot gevolg dat werkgevers deze ontwikkelingen aandachtig en voortdurend in de gaten moeten houden.
In het Belgisch Staatsblad van 5 maart 2018 werd het Koninklijk besluit tot wijziging van het koninklijk besluit van 1 december 1975 houdende algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en van het gebruik van de openbare weg, gepubliceerd.
Toen de Volkswagen groep LogPay Transport Services GmbH had overgenomen, had de Duitse constructeur uit de doeken gedaan dat ze van LogPay een leider op het vlak van betalende diensten wou maken vanaf 2020 door een tankvolume te bereiken van 1 miljard liter brandstof per jaar.
Vanaf 1 april 2018 dienen vrachtwagens met een Maximaal Toegelaten Massa (MTM) van meer dan 3,5 ton uitgerust te worden met een nieuwe OBU voor zich in regel te stellen met de nieuwe Sloveense kilometerheffing.