Sinds eind 2014 en met de invoering van de MiLoG-reglementering door Duitsland, zijn Belgische transportondernemers geconfronteerd met steeds administratieve verplichtingen in verschillende Europese landen…;
Met ingang van 1 september 2017 worden de lonen verhoogd ten gevolge van de koopkrachtverhoging (1,1%) zoals voorzien in het sectoraal akkoord 2017-2018.
Het algemeen attest ‘Basiskennis Bedrijfsbeheer’ niet meer vereist vanaf september 2019.
Toen de Volkswagen groep LogPay Transport Services GmbH had overgenomen, had de Duitse constructeur uit de doeken gedaan dat ze van LogPay een leider op het vlak van betalende diensten wou maken vanaf 2020 door een tankvolume te bereiken van 1 miljard liter brandstof per jaar.
Ter herinnering: in juli 2016 heeft de Europese Commissie, via een persbericht van 2 pagina’s, aangekondigd dat zij een recordboete van 2,9 miljard € heeft opgelegd aan de vrachtwagenconstructeurs wegens illegale kartelvorming voor een periode tussen 1997 tot 2011.
Gedurende de laatste 5 trimesters, heeft het ITLB haar conjunctuurenquête aangevuld met een vragenlijst over de kilometerheffing.
Ter herinnering (zie onze flashes nr.11 van 06/02 en nr. 14 van 14/02) na (maanden…) overleg met de drie erkende transportfederaties, heeft Minister Weyts, de lijst van de investeringen die in aanmerking komen voor het krijgen van een subsidie kenbaar gemaakt en dit vanaf 01.01.2017.
UPTR heeft, net zoals de transporteurs die klant zijn bij Satellic, kennisgenomen van de (eenzijdig opgelegde) wijzigingen van de algemene voorwaarden van Satellic en de nieuwe inleverprocedure van de OBU’s.
Naar aanleiding van de problematiek van inklimming van transmigranten in vrachtwagens, heeft minister Ben Weyts besloten om de autosnelwegparkings in Drongen en Mannekensvere ’s nachts te sluiten voor vrachtwagens vanaf maandag 6 februari.
Naar aanleiding van de onthullingen van gisteren (*) dat een eenvoudige "gps-stoorzender" (gekocht op het internet voor enkele euro’s), het heeft mogelijk gemaakt dat een aantal (Europese) transporteurs de betaling van de kilometerheffing voor maanden hebben kunnen ontlopen, kan UPTR enkel de volgende (verrassende) conclusie trekken:
UPTR heeft via verschillende transporteurs vernomen dat de Directie (afdeling administratieve betwistingen van de Waalse belastingdienst (DG07)) de annulering van de opgelegde boetes heeft voorgesteld, dewelke de transporteurs hadden ontvangen na de vaststelling van (vermoedelijke) inbreuken door het controlesysteem van Satellic.