• fr
  • nl
  • Herman Ginis

    "Een constante uitdaging"


    DELLETRANS in het kort

    Oprichting : 2012

     

    Activiteiten : isotherm transport, groepage, distributie, warehousing, verhuur van bestelwagens en vrachtwagens

     

    Vloot : 56 vrachtwagens

     

     

     www.delletrans.be

    Zoals heel wat van zijn collega’s vermengt Herman Ginis het familieleven met zijn beroepsleven. Na leiding te hebben gegeven aan het familiebedrijf Transport Ginis, heeft hij Delletrans opgericht met zijn broer Louis. Een avontuur dat nu al acht jaar loopt.

    Voor de start van de “transport” loopbaan van Herman Ginis moeten we terug naar 1976 met de oprichting van Transport Ginis. Die geschiedenis loopt af in 2012 maar in de nasleep begint Herman een tweede leven door Delletrans op te richten. Hij verduidelijkt: “De onderneming beheert vandaag een vloot van 56 voertuigen en wij bieden verschillende typen van transport en prestaties aan (zie kader), voornamelijk in de Benelux. Delletrans is een transportbedrijf met een goede dienstverlening, en bekwame dispatchers die hun job beheren en uitvoeren alsof voor hen zelf is. De meeste chauffeurs zijn heel bekwaam en met hun vak bezig, en werken voor het bedrijf.”

    Die kennis van het transport stelt Herman Ginis sinds een vijftiental jaren ook ter beschikking van de UPTR. “Ik werd lid van de UPTR omdat ik de voorzitter goed kende en ik de filosofie van de federatie kan waarderen. De UPTR verdedigt de belangen van zowel de kleine als de grote transporteurs. De focus op de KMO’s was voor mij zeer belangrijk.” Herman Ginis is momenteel ondervoorzitter van de federatie.

    «  Wij hebben een recent wagenpark, maar het is niet evident om chauffeurs te vinden. »

    « ER BESTAAT GEEN VACCIN TEGEN HET TRANSPORTVIRUS »

     Om hun visie op het wegtransport beter te kunnen omkaderen, stelden we de leden van de Administratieve Raad van de UPTR de vraag de volgende twee zinnen aan te vullen. De antwoorden van Herman Ginis:

    Voor mij is het wegtransport… “mijn leven. Ik raakte al lang geleden besmet met het transportvirus en daar bestaat geen vaccin tegen. Transport is bovenal een permanente uitdaging. Onder meer de uitdaging om gemotiveerde chauffeurs te vinden. Wij hebben een recent wagenpark, maar het is nochtans niet evident om chauffeurs te vinden.”

    Voor mij is de toekomst van het wegtransport verbonden met … “een beetje realiteitszin. Voor mij gaan ze veel te ver op ecologisch gebied. We worden verplicht om met nieuw materieel te rijden. In 2025 kunnen we een Euro 5 niet langer gebruiken. De ecologische eisen zijn te zwaar belastend, dat is niet meer betaalbaar. Bovendien wil niemand een vrachtwagen in zijn omgeving zien, maar iedereen wil wel de producten die ze vervoeren…”